เชลล์ เฮลิกส์ อัลตร้าตอกย้ำความเป็นผู้นำเทคโนโลยีด้วยมาตรฐานใหม่ 2025 API SQ ปลดปล่อยพลังที่ซ่อนอยู่ภายใน พร้อมกันทั่วโลกวันนี้
เชลล์ เฮลิกส์ อัลตร้า (Shell Helix Ultra) พร้อมแล้วกับมาตรฐานใหม่ 2025 API SQ อีกครั้งที่ตอกย้ำความเป็นผู้นำด้านเทคโนโลยีมาตรฐานระดับโลก พร้อมยกระดับการปกป้องและเพิ่มประสิทธิภาพเครื่องยนต์ที่เหนือกว่าเดิมตั้งแต่วันที่ 31 มีนาคม 2568 เป็นต้นไป ผู้ขับขี่ทั่วโลกจะได้สัมผัสกับพลังสูงสุดของเชลล์ เฮลิกส์ อัลตร้า ใหม่ ซึ่งได้รับการพัฒนาให้ตรงหรือเหนือกว่ามาตรฐานล่าสุดของอุตสาหกรรม
กรุงเทพฯ – 31 มีนาคม 2568 – เชลล์ เฮลิกส์ อัลตร้า (Shell Helix Ultra) พร้อมแล้วกับมาตรฐานใหม่ 2025 API SQ อีกครั้งที่ตอกย้ำความเป็นผู้นำด้านเทคโนโลยีมาตรฐานระดับโลก พร้อมยกระดับการปกป้องและเพิ่มประสิทธิภาพเครื่องยนต์ที่เหนือกว่าเดิม²
เชลล์ เฮลิกส์ อัลตร้า น้ำมันเครื่องเกรดพรีเมียมที่ผู้ขับขี่ทั่วโลกให้ความไว้วางใจ พร้อมมอบพลังขับเคลื่อนที่มีประสิทธิภาพมากยิ่งขึ้นสำหรับเครื่องยนต์ในปัจจุบัน¹ ด้วยการเป็นหนึ่งในน้ำมันเครื่องกลุ่มแรกที่ผ่านมาตรฐานขั้นสูง 2025 API SQ เชลล์ เฮลิกส์ อัลตร้า ได้รับการพัฒนาเพื่อส่งมอบประสิทธิภาพและการปกป้องสมรรถนะของเครื่องยนต์ขั้นสูงสุด เนื่องจากเครื่องยนต์ยุคสมัยนี้มีประสิทธิภาพสูง จึงต้องการน้ำมันเครื่องที่ช่วยให้เครื่องยนต์รักษากำลังเอาไว้ และช่วยตอบสนองการขับขี่ได้ยาวนานยิ่งขึ้น³

เชลล์ เฮลิกส์ อัลตร้า ผลิตภัณฑ์ใหม่ล่าสุดที่ได้รับการออกแบบมาเพื่อคงประสิทธิภาพสูงสุดของเครื่องยนต์ที่ 100% ได้ยาวนานขึ้น ถึงแม้จะขับขี่เต็มกำลังเป็นเวลานาน¹ พร้อมปกป้องเครื่องยนต์จากปัญหาที่พบได้บ่อย เช่น ปัญหาการจุดระเบิดก่อนเวลาในรอบต่ำ (Low-Speed Pre-Ignition: LSPI) และสภาวะแรงกดดันและอุณหภูมิที่เพิ่มสูงขึ้น4 โดยเฉพาะในเครื่องยนต์สมรรถนะสูงที่ใช้ระบบเครื่องยนต์เทอร์โบชาร์จแบบฉีดตรงในกระบอกสูบ (Turbocharged Gasoline Direct Injection: TGDI) ด้วย เชลล์ เฮลิกส์ อัลตร้า ผู้ขับขี่จะสัมผัสได้ถึงพลังการขับขี่ที่เหนือกว่า แม้ต้องเผชิญสภาวะการขับขี่ที่ท้าทายต่างๆ5
ด้วยเอกสิทธิ์พิเศษเฉพาะของเชลล์ “เทคโนโลยีเพียวพลัส” ซึ่งผลิตจากการเปลี่ยนก๊าซธรรมชาติให้เป็นน้ำมันพื้นฐานที่มีความบริสุทธิ์สูงถึง 99.5% 6 ทำให้เชลล์ เฮลิกส์ อัลตร้า สามารถปลดล็อกพลังสูงสุดของเครื่องยนต์ได้อย่างเต็มที่และยาวนานขึ้น¹ โดยเพิ่มกำลังเครื่องยนต์ได้สูงสุด 1.8%¹ ยกระดับการตอบสนองได้มากถึง 3.4%¹ และมอบประสิทธิภาพการประหยัดเชื้อเพลิงที่เหนือกว่าถึง 4%7 เชลล์ฉลองก้าวสำคัญของการพัฒนาเทคโนโลยีล่าสุดนี้ด้วยการเชิญพันธมิตรทางธุรกิจชั้นนำระดับโลกกว่า 100 ราย จาก Shell Helix Champions Club มาร่วมประสบการณ์สุดพิเศษในการแข่งขันรถฟอร์มูล่าวัน รายการอาบูดาบีกรังด์ปรีซ์ เพื่อให้พันธมิตรได้สัมผัสถึงความมุ่งมั่นของเชลล์ในการขับเคลื่อนนวัตกรรมและพัฒนาผลิตภัณฑ์น้ำมันเครื่องระดับพรีเมียมอย่างต่อเนื่อง
นายเจสัน หว่อง รองประธานบริหารธุรกิจน้ำมันหล่อลื่น บริษัท เชลล์ จำกัด (Shell plc.) กล่าวว่า “เชลล์ เฮลิกส์ อัลตร้า คือ แบรนด์น้ำมันเครื่องสำหรับรถยนต์นั่งส่วนบุคคลอันดับ 1 ของโลก8 และวันนี้เรายกระดับผลิตภัณฑ์ของเราไปอีกขั้นกับผลิตภัณฑ์ใหม่ที่ได้รับมาตรฐาน 2025 API SQ ความสำเร็จนี้แสดงให้เห็นถึงความมุ่งมั่นของเราในการสร้างสรรค์นวัตกรรมและความเป็นผู้นำด้านเทคโนโลยี ที่ช่วยให้ผู้ขับขี่สามารถปลดล็อคดึงพลังสูงสุดจากเครื่องยนต์ได้มากขึ้น1 พร้อมเพิ่มประสิทธิภาพการใช้น้ำมันเชื้อเพลิงได้ดียิ่งขึ้น7”
ตั้งแต่วันที่ 31 มีนาคม 2568 เป็นต้นไป ผู้ขับขี่ทั่วโลกจะได้สัมผัสกับพลังสูงสุดของเชลล์ เฮลิกส์ อัลตร้า ใหม่ ซึ่งได้รับการพัฒนาให้ตรงหรือเหนือกว่ามาตรฐานล่าสุดของอุตสาหกรรม9
นับจากปี 1950 เชลล์เป็นพันธมิตรระดับพรีเมียมของเฟอร์รารี่ในการพัฒนาเทคโนโลยีและความเป็นเลิศ มาอย่างต่อเนื่อง เชลล์ เฮลิกส์ อัลตร้า คือน้ำมันเครื่องที่เฟอร์รารี่เลือกใช้ทั้งสนามแข่งขันและการใช้งานบนท้องถนน เครื่องยนต์เฟอร์รารี่ทุกเครื่องที่ผลิตจากโรงงานที่เมืองมาราเนลโล (Maranello) ประเทศอิตาลี ใช้น้ำมันเครืองเชลล์ เฮลิกส์ อัลตร้า ที่มีเทคโนโลยีเพียวพลัส ทีมนักวิทยาศาสตร์ชั้นนำของเชลล์และวิศวกรระดับโลกจากทีมแข่งเฟอร์รารี่ยังคงเดินหน้าร่วมมือพัฒนานวัตกรรมอย่างต่อเนื่อง เพื่อมอบสมรรถนะสูงสุดในการปกป้องเครื่องยนต์และเพิ่มพลังขับเคลื่อนที่เหนือกว่าให้แก่ผู้ขับขี่ทุกคน
Shell Helix Ultra: Unleashing More Power with the New 2025 API SQ Standard¹ | Shell Global
หมายเหตุถึงบรรณาธิการ
มาตรฐาน API SQ คืออะไร?
มาตรฐาน API SQ ถูกพัฒนาขึ้นเพื่อตอบสนองความต้องการของเครื่องยนต์ยุคปัจจุบัน โดยเฉพาะเครื่องยนต์เทอร์โบชาร์จแบบฉีดตรงในกระบอกสูบ (TGDI) เมื่อเทียบกับมาตรฐาน API SP ที่ใช้อยู่ในปัจจุบัน น้ำมันเครื่องที่ผ่านมาตรฐาน API SQ จะช่วยลดปัญหาการจุดระเบิดก่อนเวลาในรอบต่ำ (LSPI) ได้อย่างมีประสิทธิภาพมากขึ้น มอบการปกป้องเครื่องยนต์จากการสึกหรอที่ดียิ่งขึ้น ทนต่ออุณหภูมิสูงได้ดียิ่งขึ้น และรักษาคุณสมบัติการหล่อลื่นในอุณหภูมิต่ำได้อย่างยอดเยี่ยม นอกจากนี้ ยังมีการทดสอบเพิ่มเติมกับน้ำมันเครื่องที่ผ่านการใช้งาน เพื่อให้มั่นใจว่าเครื่องยนต์จะได้รับการปกป้อง เต็มประสิทธิภาพในระยะยาว เชลล์ยืนยันว่า ผลิตภัณฑ์ เชลล์ เฮลิกส์ อัลตร้า ผ่านการทดสอบตามมาตรฐาน API SQ ครบถ้วนทุกขั้นตอน ในทุกระดับความหนืด9
ข้อมูลอ้างอิง
1.อ้างอิงผลการทดสอบระบบส่งกำลังโดยองค์กรอิสระภายนอกในปี 2024 โดยใช้น้ำมันเครื่อง Shell Helix Ultra ECT 0W-30
2.อ้างอิงผลการทดสอบระบบส่งกำลังที่จัดทำโดยองค์กรอิสระภายนอกในปี 2024 โดยใช้น้ำมันเครื่อง Shell Helix Ultra ECT 0W-30 และผลการทดสอบเครื่องยนต์ API Seq. IVB เปรียบเทียบกับข้อกำหนด API SQ
3.อ้างอิงผลการทดสอบระบบส่งกำลังจากองค์กรอิสระภายนอกในปี 2024 โดยใช้น้ำมันเครื่อง Shell Helix Ultra ECT 0W-30 และผลการทดสอบเครื่องยนต์ API Seq. IIIH เปรียบเทียบกับข้อกำหนด API SQ
4.อ้างอิงผลการทดสอบเครื่องยนต์ API Seq. IX เปรียบเทียบกับข้อกำหนด API SQ
5. อ้างอิงผลการทดสอบภาคสนามระยะทาง 200,000 กม. โดยองค์กรอิสระภายนอกระหว่างปี 2020-2023 โดยใช้น้ำมันเครื่องในกลุ่ม Shell Helix Ultra 0W
6.อ้างอิงจากปริมาณไฮโดรคาร์บอนประเภทพาราฟินิก และระดับไอโซ-พาราฟินที่สูงกว่าอย่างชัดเจนเมื่อเทียบกับน้ำมันพื้นฐาน Group II และ Group III ทั่วไป
7.อ้างอิงผลการทดสอบเครื่องยนต์ API Sequence VIE เปรียบเทียบกับน้ำมันมาตรฐานอุตสาหกรรม โดยใช้น้ำมันเครื่อง
Shell Helix Ultra ECT C6 0W-20
8.อ้างอิงข้อมูลส่วนแบ่งตลาดเชิงปริมาณของแบรนด์ปี 2021-2024 จากฐานข้อมูล GfK Retail Audit ใน Shell Insights Hub ครอบคลุมประเทศ: จีน อินโดนีเซีย ไทย และอียิปต์
9.อ้างอิงผลการทดสอบเครื่องยนต์ API SQ เปรียบเทียบกับข้อกำหนด API SQ โดยใช้น้ำมันเครื่องในกลุ่ม Shell Helix Ultra
ข้อมูลเพิ่มเติมสำหรับสื่อมวลชน กรุณาติดต่อ
สุดารัตน์ พีตกานนท์
รองกรรมการบริหารฝ่ายรัฐกิจและองค์กรสัมพันธ์
บริษัท เชลล์แห่งประเทศไทย จำกัด
โทรศัพท์ +662 262 7839
อีเมล: sudarat.peetakanont@shell.com
จามรี คุปตะเวทิน
ผู้อำนวยการด้านการสื่อสาร
บริษัท เอบีเอ็ม คอนเนค จำกัด
โทรศัพท์ +668 9810 3938
อีเมล: jamaree.k@abm.co.th
Cautionary note
The companies in which Shell plc directly and indirectly owns investments are separate legal entities. In this announcement “Shell”, “Shell Group” and “Group” are sometimes used for convenience where references are made to Shell plc and its subsidiaries in general. Likewise, the words “we”, “us” and “our” are also used to refer to Shell plc and its subsidiaries in general or to those who work for them. These terms are also used where no useful purpose is served by identifying the particular entity or entities. ‘‘Subsidiaries’’, “Shell subsidiaries” and “Shell companies” as used in this announcement refer to entities over which Shell plc either directly or indirectly has control. The term “joint venture”, “joint operations”, “joint arrangements”, and “associates” may also be used to refer to a commercial arrangement in which Shell has a direct or indirect ownership interest with one or more parties. The term “Shell interest” is used for convenience to indicate the direct and/or indirect ownership interest held by Shell in an entity or unincorporated joint arrangement, after exclusion of all third-party interest.
Forward-looking statements
This announcement contains forward-looking statements (within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995) concerning the financial condition, results of operations and businesses of Shell. All statements other than statements of historical fact are, or may be deemed to be, forward-looking statements. Forward-looking statements are statements of future expectations that are based on management’s current expectations and assumptions and involve known and unknown risks and uncertainties that could cause actual results, performance or events to differ materially from those expressed or implied in these statements. Forward-looking statements include, among other things, statements concerning the potential exposure of Shell to market risks and statements expressing management’s expectations, beliefs, estimates, forecasts, projections and assumptions. These forward-looking statements are identified by their use of terms and phrases such as “aim”; “ambition”; ‘‘anticipate’’; ‘‘believe’’; “commit”; “commitment”; ‘‘could’’; ‘‘estimate’’; ‘‘expect’’; ‘‘goals’’; ‘‘intend’’; ‘‘may’’; “milestones”; ‘‘objectives’’; ‘‘outlook’’; ‘‘plan’’; ‘‘probably’’; ‘‘project’’; ‘‘risks’’; “schedule”; ‘‘seek’’; ‘‘should’’; ‘‘target’’; ‘‘will’’; “would” and similar terms and phrases. There are a number of factors that could affect the future operations of Shell and could cause those results to differ materially from those expressed in the forward-looking statements included in this announcement, including (without limitation): (a) price fluctuations in crude oil and natural gas; (b) changes in demand for Shell’s products; (c) currency fluctuations; (d) drilling and production results; (e) reserves estimates; (f) loss of market share and industry competition; (g) environmental and physical risks; (h) risks associated with the identification of suitable potential acquisition properties and targets, and successful negotiation and completion of such transactions; (i) the risk of doing business in developing countries and countries subject to international sanctions; (j) legislative, judicial, fiscal and regulatory developments including regulatory measures addressing climate change; (k) economic and financial market conditions in various countries and regions; (l) political risks, including the risks of expropriation and renegotiation of the terms of contracts with governmental entities, delays or advancements in the approval of projects and delays in the reimbursement for shared costs; (m) risks associated with the impact of pandemics, such as the COVID-19 (coronavirus) outbreak, regional conflicts, such as the Russia-Ukraine war, and a significant cybersecurity breach; and (n) changes in trading conditions. No assurance is provided that future dividend payments will match or exceed previous dividend payments. All forward-looking statements contained in this announcement are expressly qualified in their entirety by the cautionary statements contained or referred to in this section. Readers should not place undue reliance on forward-looking statements. Additional risk factors that may affect future results are contained in Shell plc’s Form 20-F for the year ended December 31, 2023 (available at www.shell.com/investors/news-and-filings/sec-filings.html and www.sec.gov). These risk factors also expressly qualify all forward-looking statements contained in this announcement and should be considered by the reader. Each forward-looking statement speaks only as of the date of this announcement, 1 April 2025. Neither Shell plc nor any of its subsidiaries undertake any obligation to publicly update or revise any forward-looking statement as a result of new information, future events or other information. In light of these risks, results could differ materially from those stated, implied or inferred from the forward-looking statements contained in this announcement.
Shell’s Net Carbon Intensity
Also, in this announcement we may refer to Shell’s “Net Carbon Intensity” (NCI), which includes Shell’s carbon emissions from the production of our energy products, our suppliers’ carbon emissions in supplying energy for that production and our customers’ carbon emissions associated with their use of the energy products we sell. Shell’s NCI also includes the emissions associated with the production and use of energy products produced by others which Shell purchases for resale. Shell only controls its own emissions. The use of the terms Shell’s “Net Carbon Intensity” or NCI are for convenience only and not intended to suggest these emissions are those of Shell plc or its subsidiaries.
Shell’s net-zero emissions target
Shell’s operating plan, outlook and budgets are forecasted for a ten-year period and are updated every year. They reflect the current economic environment and what we can reasonably expect to see over the next ten years. Accordingly, they reflect our Scope 1, Scope 2 and NCI targets over the next ten years. However, Shell’s operating plans cannot reflect our 2050 net-zero emissions target, as this target is currently outside our planning period. In the future, as society moves towards net-zero emissions, we expect Shell’s operating plans to reflect this movement. However, if society is not net zero in 2050, as of today, there would be significant risk that Shell may not meet this target.
Forward-looking non-GAAP measures
This announcement may contain certain forward-looking non-GAAP measures such as cash capital expenditure and divestments. We are unable to provide a reconciliation of these forward-looking non-GAAP measures to the most comparable GAAP financial measures because certain information needed to reconcile those non-GAAP measures to the most comparable GAAP financial measures is dependent on future events some of which are outside the control of Shell, such as oil and gas prices, interest rates and exchange rates. Moreover, estimating such GAAP measures with the required precision necessary to provide a meaningful reconciliation is extremely difficult and could not be accomplished without unreasonable effort. Non-GAAP measures in respect of future periods which cannot be reconciled to the most comparable GAAP financial measure are calculated in a manner which is consistent with the accounting policies applied in Shell plc’s consolidated financial statements.
The contents of websites referred to in this announcement do not form part of this announcement.
We may have used certain terms, such as resources, in this announcement that the United States Securities and Exchange Commission (SEC) strictly prohibits us from including in our filings with the SEC. Investors are urged to consider closely the disclosure in our Form 20-F, File No 1-32575, available on the SEC website www.sec.gov.